Kurs med minst èn ny vri!Jeg kom tilbake fra et kurs i England forleden og har lært mye som jeg gledelig deler med andre! Meld deg på ett eller begge kurs i oktober og blir like inspirert som jeg har blitt av nye impulser og en deilig stund vekk fra hverdagens mas.
Klubb-biblioteketFra klubbens lille bibliotek kan du låne følgende titler: Klubben betaler for sendingen til deg, du må selv betale returportoen.
Kalligrafisk klubb(oppdatert 15.august 2010)
The eldest society for calligraphy in Norway, Kalligrafisk klubb is open to all that share our interest in the beautiful art of writing! Please contact chairman Bas Vlam (see kontakt) if You would like to join us! Vårt medlemsblad “kalligrafi” sendes gratis til medlemmene 2 til 3 ganger i året.
Ta kontakt med klubbleder Bas Vlam, se “kontakt” Sjekk også www.austvoll.net for å gjøre en god handel i kalligrafiutstyr hos Rita Aase Austvoll Utstilling(oppdatert 27.august 2010)
Til enhver tid har jeg noen bilder utstilt hjemme, du er hjertelig velkommen til å se (eller kjøpe) Under linken arbeider for salg ser du noen av bildene som jeg har “på lager”. Ring gjerne på forhånd for å være sikker å treffe meg hjemme! Telefon privat: 56 14 38 73 mobil: 48 28 51 78 Kurs i kalligrafiTa deg tid til en pause fra hverdagen og vær kreativ i godt selskap!
Kurs på Florvåg er lagt til lørdag 2. og lørdag 30. oktober 2010.
Minner også om kurs i Kalligrafisk klubb, neste års kurs blir på Seljord i helgen 5 til 7 august 2011, i 2012 blir det en hel uke for å feire klubbens 25 års jubileet. Sjekk også www.austvoll.net (Jæren) og www.firingan.com (Telemark) for gode kurstilbud. Hør hva andre kursdeltakere uttaler: “Fredag hadde 4. og 5. trinn besøk av Bas Vlam, som fortalte om bokstavenes historie, og viste oss hvordan vi skriver kalligrafi.
Hanøy skole, april 2010 “Deltakernes erfaring med kalligrafi var variert; noen hadde holdt på i årevis, mens andre bare hadde ett eller to kurs bak seg. Ikke at det spilte noen rolle, kurset var nyttig og lærerikt for enhver – her kunne man følge sitt eget tempo. På vegne av alle deltakerne vil jeg rette en stor takk til Bas som så generøst åpnet sitt hjem for oss, og som sørget for at vi hadde det bra! Det ble et firedagers ”pustehull” fra hverdagen.” Anja Grøndal, sommer 2005 “Bas skuffet ikke! Vi fikk titte inn i skriftens verden og fikk mange gode råd på veien. Kalligrafi er et flott fag som Bas på en mesterlig måte lot oss få et innblikk i. Takk for et inspirerende kurs!” Kirsten Moi Øvstedal, april 2003 “Vi føler oss privilegert som i en hel uke har fått lov til å leve oss inn i bokstavkunstens verden. Under hele uken har hver enkelt fått god oppfølging og veiledning av Bas på hvert vårt ståsted i kalligrafien. Hele tide meddelte Bas oss av sin viten og kunnskap, noe vi satt umåtelig pris på.” Gunn Fotland og Rita A. Austvoll, september 2003 Annonse | |||||||||||